Унапредување на системот на управување со посебните токови на отпад со
колективни постапувачи и вклучување на посебните токови на отпадкои може да
се користат како суровина со што ќе се подобри бизнис климата и животната
средина
Непостоењето на колективни постапувачи за управување со посебните токови
на отпад кои може да се ре употребат, доведуваат до неопходноста од
депонирање на овие токови (големи трошоци при депонирање во јавното
комунално претпријатие), што директно негативно се одразува на
работењето на компаниите и конкурентноста во однос на други фирми. Треба
да се поттикне рециклирањето на посебните токови на отпад:
текстил, дрво, гуми, градежен шут, тонери и друг вид на отпад, со
што ќе се заштедат ресурси за повторно производство на овие производи,
ќе се намали притисокот на постојните депонии, ќе се лимитира заземање
на нови површини, ќе се заштити животната средина и ќе се намалат
количините на отпад кој ќе се носи на депонија.
Се предлагаат следните законски
измени:
1. Бришење на дефиниција "мал производител " во Законот за
отпад
2. Поконкретни обврски за Градоначалниците по законските прописи за
управување со отпад, отпад од пакување, отпад од електрична и
електронска опрема и отпад од батерии и акумулатори;
3. Попрецизно дефинирање како колективните постапувачи за отпад од
пакување да ги трошат парите како процент од приходите
- мин . за инфраструктура
- мин. за собирање и транспорт
- мин. за подигање јавна свест
4. Зголемување на потребниот процент за регистрирање колективен
постапувач (од 5% на 10%) и бришење на сите понатамошни
барања/ограничувања за пазарен удел
5. Посериозна и објективна годишна евалуација на работата на колективните
постапувачи.
6. Внесување на дополнителни токови на отпад во системот (отпадно дрво,
тонери, гуми, текстил, градежен шут и др.) за кои има заинтересирани
компании кои би се регистрирале и за оваа дејност.